NOUTATI
latest

Ce mancam la micul-dejun ca sa avem energie toata ziua

Ne-am dori ca dimineata sa avem mai mult timp liber ca sa ne putem savura in liniste micul dejun si cafeaua, dar de cele mai multe ori diminetile noastre sunt agitate si suntem cam pe fuga, asa ca preferam sa sarim peste micul-dejun sanatos, ne bem cafeaua repede, apoi luam ceva de la patiserie in drum spre scoala sau serviciu.

Expertii in nutritie, spun ca micul-dejun este cea mai importanta masa de peste zi, si in nici un caz nu trebuie sa sarim peste aceasta. Ar trebui sa fie cea mai consistenta masa, deoarece avem o zi intreaga sa consumam caloriile, in plus o sa avem mai multa energie si nici nu o sa mai avem senzatia de foame pana la urmatoarea masa.

Printre alimentele care ar trebui consumate, in special dimineata, se gaseste si oul. Acesta fiind cel mai hranitor si bogat in nutrienti. Oul este bine sa nu lipseasca de pe masa la micul-dejun. Proteinele din ou se absorb foarte repede, iar aceste proteine vor da senzatia de satietate.

Avocado este si el un aliment foarte hranitor, bogat in grasimi monosaturate. Acesta mai contine fibre si vitamina B. Pe langa aceste beneficii are si un gust delicios intr-o salata.

Bananele sunt recunoscute pentru energia pe care o dau organismului, facandu-le ideale pentru micul-dejun. Combinatia de antioxidanti, potasiu si carbohidranti, ne ajuta sa trecem cu bine peste o zi obositoare si stresanta.

Iaurtul grecesc, este bun si iaurtul simplu, dar spre deosebire de cel din urma, iaurtul grecesc are mai multe proteine, iar zaharul din compozitie este la un nivel mai scazut. In iaurt se gasesc si probiotice, acele bacterii benefice care ne ajuta la o digestie mai buna.

Sa nu uitam de renumitele cereale, dar cele care nu contin zahar, cerealele integrale bogate in fibre.
Carbohidrantii din cereale ne dau energie, iar fibrele ne ajuta sa diminuam pofta de mancare pentru mai mult timp. Daca va plac cerealele dulci, mai bine le inlocuiti cu cele care au in amestec fructe uscate, care sunt un pic mai dulci.

Carnea, in special carnea slaba, ar trebui si ea introdusa in masa de dimineata, proteinele din carne pregatesc organismul pentru intrega zi. Pestele sau carne de pui au mai putine grasimi si sunt mai usor tolerate de organism.

Fructele proaspete trebuie consumate si ele dimineata, deoarece zaharul din fructe reduce pofta pentru ceva dulce nesanatos. In plus orice fruct prospat este bine sa fie consumat in prima parte a zilei, pentru energia pe care o dau organismului, dar si pentru ca seara chiar sunt contraindicate.
« PREV
NEXT »

Niciun comentariu

Facebook Comments APPID