Consumul de zahar- un pericol pentru sanatate?


Zahărul are un gust bun, iar tot ce conține zahăr este delicios. Carbohidratul dulce cristalin pare a fi peste tot. Cei mai mulți dintre noi iubesc gustul de neuitat al deșerturilor copilăriei, atunci când eram stimulați de dulciuri .Totuși, ceea ce poate părea a fi o plăcere nevinovată este de fapt motivul pentru multe probleme de sănătate complicate atunci când consumăm zahăr în cantități mari. Astăzi, zahărul este greu de evitat, dar mulți dintre noi nu înțeleg nici măcar cât de dependenți suntem de fapt.

1. Creșterea în greutate
Nu este niciodată o surpriză plăcută să afli că blugii tăi se simt mai strâmți în jurul taliei. Nu te-ai așteptat niciodată că o prăjitură de ciocolată pe care ai mâncat-o acum o săptămână s-ar putea întoarce împotriva ta! Cu toate acestea, unul dintre cele mai evidente semne de îngrășare și anume mărimea taliei apare în urmă consumului de zahăr. Un nivel ridicat de zahăr crește producția de insulină care stochează excesul de grăsime în burtă, mai degrabă decât în ​​alt loc.
2. Degradarea dinților
Alimentele dulci favorizează în mod inevitabil formarea de cavități și carii dentare. Cu toate acestea, nu zahărul e cel care va deteriorează dintîi, ci mai degrabă resturile de alimente rămase pe dinți după ce mâncați. Dacă nu sunt digerate sau periate în mod corespunzător, reziduurile alimentare provoacă apariția plăcii pe dinți. Această erodează suprafață dura a unui dinte, favorizând apariția de găuri mici.

3. O toleranță crescută la zahăr
Când mâncați o mulțime de dulciuri în fiecare zi, papilele gustative se obișnuiesc cu același nivel de dulce și continuă să ceară zahăr. Excesul de zahăr diminuează sensibilitatea papilelor gustative, iar fructele dulci și prăjiturile nu mai au același gust pentru ține așa cum ar trebui. Credeți-ne, nu este nimic mai bun decât să mănânci un măr suculent și să-ți savurezi gustul. Dacă nimic nu potolește poftă de dulce, reduceți consumul de aditivi suplimentari, cum ar fi zahărul rafinat și siropurile dulci, și treceți la o dietă echilibrată.
4. Răceli și gripe frecvente
Consumul prea mult zahăr blochează sistemul imunitar și reduce posibilitatea de a atacă bacteriile atunci când vă îmbolnăviți. Vitamina C de care organismul are nevoie să lupte împotriva gripei este foarte asemănătoare în structura să chimică cu glucoză. În loc să va alimentați cu vitamina C, sistemul imunitar are nevoie de glucoză nu are putere împotriva bacteriilor gripei. Prin urmare, în loc să luptați împotriva unei boli, sistemul dumneavoastră imunitar suferă de această. Pentru a preveni un astfel de scenariu, reduceți dulciurile atunci când riscați să răciți sau aveți gripă și mâncați mai multe fructe și legume bogate în nutrienți și vitaminele C și E, precum și beta-caroten și zinc.
Cât de mult zahăr este prea mult?
Conform Organizației Mondiale a Sănătății, doză recomandată de zahăr trebuie să fie mai mică de 10% din doză zilnică de energie. Această cantitate zilnică de 10% echivalează cu 7 lingurițe de zahăr adăugat. Zahărul este un gust inconfundabil și noi toți îl ​​iubim, dar consumul prea mare poate avea prea multe consecințe negative. De fapt, doar 4 g de carbohidrați = 1 lingură de zahăr în corpul tău. Feriți-vă de semnele discutate mai sus și încercați să reduceți aportul zilnic de zahăr. Găsiți zahăr în produse naturale precum fructe, legume, nuci sau cereale.

Comentarii

Postări populare